Show reviews that mention
rate bill rates service fixed rate variable rate customer scam money per kwh
Filter review

What Their Customers Are Saying

?

All testimonials are provided and verified by North American Power. Verified testimonials on Pissed Consumer is a paid feature of the platform.

All wen twell, great support and Great rates

North American Power
Honestly i had no interference and everything went smooth with North American Power. The Rebate has to be filled and mailed but other than that I got everything I asked for and was offered. Thank you NAP! When it came to the rate, I seen a few that were lower but they were NOT renewable sources. I kept it green to not only save about 22% off my electricity but I also see they have the ability to get 100% renewable as well! Go North American Power and I hope every customer signs up with your company. In the states that are deregulated now, this is a MUST DO business with company.
Read

Outstanding Customer Service

North American Power
Everybody’s friendly at North American Power! Madeline C.
Read

Extremely Helpful

North American Power
They guided me through the process and answered all of my questions. Daniel L.
Read
North American Power's reply to:

Deceptive and Unfair Practices

Hi Jennifer - thank you for your comment. We are so sorry to hear that you did not have a good experience with North American Power. After doing some research on your account, we noticed that you enrolled with us on 5/30/2018 on a 36 month fixed rate term. We then sent you two renewal notices on 3/31/2021 and 4/15/2021 to remind you of your upcoming fixed rate expiration. Since we did not hear from you by the end of your fixed rate term - and we can't make any changes to your plan without your permission - your account was moved to our month-to-month variable rate plan (as described in the Terms of Service mailed to you on 6/21/2018). After learning of your concerns, we called you on 8/19/2021 to review the details of your account. As a courtesy, we offered a refund to you on previous invoices. Once again, we appreciate your feedback and are glad we could resolve this matter with you.
ID
#2787622 Review #2787622 is a subjective opinion of poster.
Service
North American Power Electricity Supply
Cons
  • Rate
  • Price gouging inbetween month pre-new supplier billing
  • Not honest
Loss
$400
Preferred solution
Let the company propose a solution
New Reviewer

My fixed rate contract expired and I was apparently moved to a variable rate without my agreement or acceptance. The variable rate was about double the current rate offering - so not actually variable - more like price gouging at a maximum rate (For reference, PECO's current variable rate is 0.06 and this company is charging 0.13).

A partial refund for one invoice was offered ONLY IF I signed up for a new contract with them. This company is both deceptive and unfair and I plan to file a formal complaint.

User's recommendation: Do not sign up with them!

North American Power's reply to:

MORE THAN DOUBLED RATE PER kwh

Hi Davi - thank you for your comment. We are so sorry to hear that you did not have a good experience with North American Power. After doing some research on your account, we noticed that you enrolled with us on January 14, 2011 on a variable rate product. As described in the Terms of Service and welcome letter you received upon enrollment, after your first month, you would continue to be charged our month to month variable rate plan. You could also cancel at any time without penalty or choose a new fixed rate. Since we did not hear from you - and we can't make any changes to your plan without your permission - we continued to bill you at our variable rate price. You called us on February 1, 2021 to discuss your plan and requested to discontinue your supply service with NAP. The agent you spoke with issued a drop request to your utility February 1, 2021. You then called on February 3, 2021 to request additional clarification on your plan and what had occurred with your account. The agents you spoke with reviewed your account history and the details as noted above. As a courtesy, we offered a refund to you on recent invoices and you agreed. Once again, we appreciate your feedback and are glad we could resolve this matter with you.
ID
#2406164 Review #2406164 is a subjective opinion of poster.
Service
North American Power Electricity Supply
Loss
$2500
Preferred solution
Price reduction

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer

Joel and Chastity claimed my locked in kwh rate lapsed years ago (gee when did I receive any notice?). Rate doubled to 16.1699 per kwh.

Was told that was market rate. Gee why does their website cite rates from 7 to almost 9 per kwh. Baltimore Gas &Electric rate is 7.2 per kwh. Overcharged thousands of dollars over the years on two service addresses.

They intend to do NOTHING. Well, will see what the Maryland Attorney General's office and Public Service Commission have to say about North American just PRICE GOUGING citizens of Maryland.

User's recommendation: DO NOT CONTRACT WITH NORTH AMERICAN POWER!!

North American Power's reply to:

Cancel contract

Hi there - thank you for reaching out. Unfortunately we are unable to verify your account with the information you have provided. Please contact our Customer Care team at your earliest convenience at customercare@napower.com or via phone at 888.313.9086 and we'd be happy to assist you.
ID
#2314228 Review #2314228 is a subjective opinion of poster.

I am writing to cancel my contract with North American Power which terminates on December 19, 2020. My National Grid Account number is: 649059****.

My North American Power ID number is:110****. Thank you for your service.

North American Power's reply to:

Haven’t heard a word from them! I’ve used them before several times . Might consider again but not until they waive my $50 cancellation fee

Hi there - thank you for the feedback. We're sorry you did not have a good experience with North American Power. Whenever a customer enrolls with North American Power or selects a new fixed rate plan, it is always disclosed upon enrollment and in the Welcome Package if there is an Early Termination Fee, the amount, and the terms of the Early Termination Fee. If a customer is thinking of leaving, we always encourage them to contact us first so we can review the account and the options that are available to them. We are unable to locate your account without additional information, so please contact our Customer Care team at 888.313.9086 or via email at customercare@napower.com and we'd be happy to assist you.
ID
#1993064 Review #1993064 is a subjective opinion of poster.

I signed up for longer term plan, as it turned out I was paying more than National grid was charging . I always look for plans with no early cancellation fees .

I usually do 8/9 months , this plan was 2 years . I reminded them , I am a good customer over the years in CT and RI .

Had no idea I had cancellation fee .

They should waive ( good customer service ) . Thats the smart thing to do

User's recommendation: Will not ever use them again if they don’t waive cancellation fee.

This review is from a real person who provided valid contact information and hasn't been caught misusing, spamming or abusing our website. Check our FAQ

Verified Reviewer
New Reviewer

Cancel services

customer is in the hospital ,will not be returning to that address
View full review
ID
#1948229 Review #1948229 is a subjective opinion of poster.
North American Power's reply to:

Malicious business practice with zero integrity. Shame on NAP.

Hi Teresa - thank you for bringing this matter to our attention. We did some digging and here’s what we discovered. When you moved in July 2019 and closed your account with Eversource, your service with North American Power automatically cancelled. Even though you were still under contract with us, we waived the early termination fee that normally applies. Your obligation to us would have been over at that time, however, there was a balance due on your Eversource bill at the time you moved. Because Eversource bills on our behalf, they made the initial attempt to collect that balance. When they were unsuccessful, they turned the matter over to us. We then attempted to collect the balance from you directly, but we had no luck either. Eventually the matter was turned over to a collections agency.

Because it appears you’d been unaware were trying to collect the balance due, we did some digging and discovered we’d been sending notices to the same service address we had on file for you. Presumably you’re no longer at that address, which certainly could explain why we had no response from you. Typically the post office forwards mail to a mover’s new address so we’re not quite sure what went wrong. Regardless, we’d like to make it right and have a solution we’d like to discuss with you. It appears our Customer Care team has since connected with you via email and at this point we’re just waiting for you to give us a call to discuss your options. If you could call us at 888.313.9086 at your earliest convenience, we’d appreciate it.

In the meantime, please accept our apologies for the misunderstanding and the distress it caused. We look forward to hearing from you.
ID
#1681790 Review #1681790 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • No fixed rated even though it existed
  • Scam price-gouging bait-and-switch
  • Rate hike
Reason of review
Not as described/ advertised
New Reviewer

I inquired today about a bill that I received from NAP as I only had a 2 yr contract, and recently moved from the property that they were servicing to find out I had some outstanding bill, but really only learned what a spineless company I was bamboozled by. Never mind the fact that they convince you that by signing up with them, you pay a lower electricity rate than what your utility will provide, and that down the road they change your fixed "savings rate" to a variable rate where you end up paying more.

Terrible business practice, fine, you fooled me. My issue is with the handling of my finances: My bill was dated for 10/1 with a due date of 10/4 (completely unreasonable time to receive and pay a bill). SO I investigated why I was still being billed from them, to then be told that the situation was out of their hands as it was and that they could not help with my inquiry because my bill was already sent to collections!!! Once the initial CS rep heard me threaten to take this to the Consumer Protection Agency, I got transferred to another rep whose only job is to tell you "Yeah, we can't help you," and repeats that it's not their problem anymore, but mine, and that I can resolve this by calling the collection agency and making my payment.

My USPS informed delivery shows that the letter was mailed out by NAP and stamped on 10/2 (so now I lost a day to pay), BUT, my informed delivery did not actually get this delivered to my mailbox until 10/7, 4 days after this "due date." The rep who I had the displeasure to deal with, told me, that they sent it to collections on 10/7. Literally, I never had a chance to actually resolve this bill before they turned around to hurt my credit without any prior notification of their existing a bill.

They knew I no longer lived at my address because Eversource (my previous utility) notified them of the cancellation of service, and meanwhile, still proceeded to bill me months later, with an impossible timeline by which to comply, without any prior notification of this amount owed. This company operates and makes millions by scamming people and I wish that consumer protection agencies would make sure this practice stops.

North American Power's reply to:

Will Rip you off after your fixed rate contract is up

Hi Jonathan - thank you for the feedback. We're sorry you did not have a good experience with North American Power. As detailed in the terms of service mailed to you shortly after enrollment on 6/23/2017, upon the expiration of your fixed rate term, you will have the option to renew onto a new fixed rate or your account will be moved to our month to month variable rate plan if we do not hear from you (as we are unable to make changes to your plan without your consent). We also sent you a renewal notice on 12/13/17 to let you know of your upcoming fixed rate expiration. After learning of your recent concern, our Customer Care team made multiple attempts to reach out to you to discuss your options. A voicemail was left for you on 10/9/2019 at the number we have on record and an additional voicemail was left for you on 10/15/2019. That same day we also sent an email to the account on record in an attempt to reach you. To date, we have not heard from you. We'd be happy to review your account with you if you'd like to give our Customer Care team a call at the number that has been provided.
ID
#1671524 Review #1671524 is a subjective opinion of poster.
Service
North American Power Electricity Supply
Reason of review
Pricing issue
Loss
$800
Preferred solution
Let the company propose a solution
New Reviewer
Update by user Oct 30, 2019

Update 10/30/2019North American Power, I have the voicemail you left and will be returning your call shortly.So according to North American Power's response, sent 1 letter.Fine. Like I said, my fault for not realizing I was out of contract.

However, how can it even be close to OK to charge me $0.1799 per Kwh for power when JCPL would only charge me $0.0914****. (Data from my last bill) .

So, out of contract = license to charge anything?I checked and I am now officially switched back. So, now I will call and see what you have to say.

Original review posted by user Oct 04, 2019

So yes, my fixed rate contract expired, and did not realize.

Next thing I know they rate they charge without a fixed rate contract is basically DOUBLE the fixed rate contract. No notice after that, just charging my DOUBLE of the rate. This is wrong.

That rate was about 80% higher that the JCPL rate.

Watch out for this on your bill. Not being within contract = Rip you off!!!!!

Resolved
North American Power's reply to:

Resolved: Ripoff company that raise rates without notice

Hi William - thank you for your comment. We are so sorry to hear that you did not have a good experience with North American Power. After doing some research on your account, we noticed that you enrolled with us on 2/24/2018 on a 12 month fixed rate term. We then sent you two renewal notices on 1/8/2019 and 1/22/2019 to remind you of your upcoming fixed rate expiration. Since we did not hear from you by the end of your fixed rate term - and we can't make any changes to your plan without your permission - your account was moved to our month-to-month variable rate plan (as described in the Terms of Service mailed to you on 2/24/18). After learning of your concerns, we called you on 9/10/19 to review the details of your account. You agreed to a new fixed rate and, as a courtesy, we offered a refund to you on a previous invoice. Once again, we appreciate your feedback and are glad we could resolve this matter with you.
ID
#1649226 Review #1649226 is a subjective opinion of poster.
Service
North American Power Residential Electricity Supply
Cons
  • Raising rates without prior notice
Reason of review
Pricing issue
Loss
$100
Preferred solution
Price reduction
New Reviewer
Update by user Oct 09, 2019

Refunded one month of overcharge (4-5 months actual overcharge about $400 extra charges), did not get the notice in the mail but have marked the date on my calendar to look for another provider a good month or two before the term is up next year.

Update by user Oct 09, 2019

Update:The customer service was helpful to the extent that they admit raising rates with the date started, but told me they sent a letter to that effect, which I never received. The only thing that did for me was refund the previous months extra charge not the four months of overcharge.

How they legally get away with charging a adjusted rate much higher than what PECO charges or anyone else (almost $14.0 cents KWH) is really amazing. They adjusted the rate to 8.5 cents which is mid pack or a bit higher than the cheapest rate about 6.5 cents. I don't believe I will be going back with this provider again, but I'll start about a month or so before the term is up.

This time I marked the date on my calendar. Buyer beware!

Original review posted by user Sep 09, 2019

I want to let EVERYONE here know that they are ripping people off my rates went almost double in one month from 7.87 to 13.99 cents a KWH?!?!? The rates at this time a anywhere from 5.75 to 8 cents an hour. I will contacting them about this corrupt company and will contact a lawyer also possible ANOTHER class action lawsuit.

North American Power's reply to:

North American Power - Review in Utility category from Norwalk, Connecticut

Hi Eric - thank you for your comment. We are so sorry to hear that you did not have a good experience with North American Power. After doing some research on your account, we noticed that you enrolled with us on May 5, 2010 on a variable rate plan. As described in the Terms of Service and welcome letter you were sent upon enrollment, after your first month, you would continue to be charged our month to month variable rate. The terms also state you can cancel at any time without penalty or choose a new fixed rate. Since we did not hear from you - and we can't make any changes to your plan without your permission - we continued to bill you at our variable rate price. You called us on August 6, 2019 to discuss your plan and requested to speak with a supervisor. The supervisor returned your call on August 7, 2019 and reviewed the details of your account history. As a courtesy, we offered a refund to you on 2019 invoices and you agreed. Once again, we appreciate your feedback and are glad we were able to resolve this matter with you.
ID
#1615027 Review #1615027 is a subjective opinion of poster.
Cons
  • Price gauging
Reason of review
Pricing issue
Loss
$5
Preferred solution
Let the company propose a solution
New Reviewer

Pricing gauging thieves charging over double UI Rate. I will See you in court!

Reporting to BBA and consumer projection! I was not aware this was my electric provider went from 5 people in my household to 1 took measures to reduce bill and it keep going up. I finally called UI and said you are charging me more than I should be charged.

Realized UI was not provider (still do not understand this) UI Rate 8.32 NA Power charging 16.99! Called NA power asked to speak to Manager keep me on hold said they did not have me listed as customer than said Manger was in Meeting (BULL *** he would call me back no callback!

See you in court ***

Contact North American Power Customer Service

Website:
www.napower.com
Mailing Address:
1500 Rankin Rd., Suite 200
Houston, Texas 77073
United States
Phone:
(888) 313-9086
Contact North American Power Customer Service

Latest Question

Not good

How come you guys don’t have an automated system where you can pay your bill at any time???

North American Power's reply to:

Scam Artists & Gougers

Hi Melissa - thank you for your comment. We are so sorry to hear that you did not have a good experience with North American Power. Customer satisfaction is important to us which is why we did some research on your account and would like to discuss our findings with you. Our Customer Care team has tried contacting you numerous times both by phone and by email, but we have not successfully reached you, nor have we gotten a response to our messages. On 8/1, we called at 5:37pm EST and 5:57pm EST and left a voicemail. On 8/2, we called at 12:55am EST on a second number provided for your account and didn't have an option to leave a voicemail. Additionally on 8/2, we sent an email at 3:48pm EST to the email address associated with your account and never received a response back. On 8/5, we called both phone numbers at 3:37pm EST and one indicated the voicemail was full and the other line continued to ring. We made a final attempt on 8/5 at 5:50pm EST and once again the voicemail was full for one line and the other line provided a message saying the number is out of order. We would be glad to discuss the matter with you if you'd like to contact us at customercare@napower.com or via phone at 888.313.9086 Monday - Friday, 8am-6pm EST. We look forward to hearing from you and to resolving this matter.
ID
#1606641 Review #1606641 is a subjective opinion of poster.
Service
North American Power Residential Electricity Supply
Cons
  • Scam price-gouging bait-and-switch
  • Scam
  • Bait-and-switch
Reason of review
Not as described/ advertised
Loss
$2148
Preferred solution
Full refund
New Reviewer

They bring you in with a low rate. Then, without any notifications, they take you to a much, much higher rate.

They are banking on you being too busy to look at your bill every month. They are now charging 400% of what my local supplier does.

$.13/kwh vs $.03.

Don't do it. And if you did, please call your state's attorney general and your Senator.

New Reviewer

Just don’t do it- they will price gouge

I was with North American power longer than I should have been. They will double your rate while you are working your life away. Just go with one of the other suppliers and save yourselves before the contract period ends and they double plus your rate.
View full review
ID
#1592307 Review #1592307 is a subjective opinion of poster.
Location
Riverton, New Jersey
Service
North American Power Electricity Supply
Pros
  • Initial good rates for the first 3 months to a year
Cons
  • Price gouging
Reason of review
Pricing issue
Loss
$700
Preferred solution
Let the company propose a solution
New Reviewer

Your service sucks

Your guys are charging me a lot of money to supply me energy that I can get from my electric company themselves. You said when I signed up that you would lower my my bill but instead y bill is going up. Your services sicks and you deserve to call you guys a company with supplying a good equality of energy my foot.
View full review
ID
#1523848 Review #1523848 is a subjective opinion of poster.
Service
North American Power Electricity Supply
Reason of review
Not as described/ advertised
Loss
$251
Preferred solution
Full refund
New Reviewer

Trying to cancel account

Called to cancel and got the run around.
View full review
ID
#1491567 Review #1491567 is a subjective opinion of poster.
Location
Westerly, Rhode Island
Reason of review
Poor customer service
Preferred solution
Cancel Contract

Overcharge on electric rates and bill

North American Power overcharges without asking consent from the consumer solely based on their own discretion. they offer no reasonable refund. it is unconscionable that companies should be allowed to raise rates while promoting themselves to consumers as giving lower rates than the basic utility. they raise rates without asking consent or alerting the consumer this is against any lawful contract General principle. consumers have no easy way to verify because the bills are extremely convoluted in addition the infrastructure is old and our area is without power more than would be reasonable expected. this practice is unacceptable consumers be aware!!!
View full review
ID
#1490084 Review #1490084 is a subjective opinion of poster.
Service
North American Power Electricity Supply

"Pay or Go To Collection!"

I received a bill for $120.00 for a discontinuation of services from North American Power. I was well within my time for the cancellation, however, I was told that I did not call to cancel. I have all of the paper work but they basically called me a liar and insisted I pay the $120 or I go do collection. They would however, let me back in the program if I wanted to be there and they would not make me pay. This company is disgusting. AS if our electric bills aren't high enough, now I have to pay this. I am still fighting and others should too!
View full review
1 comment
#1762673

The exact same thing has happened to me, but rather, because I moved, I got my bill beyond the allotted payoff time, which is ridiculous. They dated the bill for Oct 1, with a due date of Oct 4, but you can imagine that I didn't get my bill within those days because of how slow mail takes.

I just got it in the mail at the end of last week. I called them up wondering what the *** my charge was for today 10/16, and they tell me that it's already been sent to collections and that it's out of their hands now. I asked, how that timeline is legal and fair. No business gives 3 day windows to payoff something.

Not to mention, when I asked when it was sent to collections, he said the 7th. So literally, over another 3 day period after the due date, they *** over. I don't even have a late notice on my bill that would have warranted this kind of action.

What the *** kind of customer service is that, that you fail to communicate and then go ahead and try to screw someone's credit by just sending it to collections without proper communication? I now work in the energy industry myself, and don't get my started on the practices I've been informed about by this "company." It's a legal scam is all they are.

ID
#1486453 Review #1486453 is a subjective opinion of poster.
Location
Concord, New Hampshire
Service
North American Power Electricity Supply

Why Trust Reviews on PissedConsumer?

  • Professional auto and live moderation
  • 100% user-generated content
  • Equal opportunity and protection
  • Zero tolerance for fake reviews
  • Verified content

For more information read Blog article